تلویزیون ال ای دی

طول عمر تلویزیون LED

طول عمر تلویزیون LED زیاد است و به همین دلیل امروزه افراد زیادی تمایل به خرید تلویزیون ال ای دی دارند. تلویزیون های ال ای دی  کیفیت بالای برخورداند، هم طول عمر بالایی دارند و به راحتی خراب نمی شوند. هیچکس دوست ندارد بعد چند سال استفاده از یک تلویزیون به دلیل خرابی آن یک تلویزیون جدید جایگزینش کند و همه به دنبال تعمیر تلویزیون ال ای دی خود هستند.

البته تلویزیون های ال ای دی هم خراب می شوند اگر طول عمر تلویزیون های ال ای دی برایتان مهم است. ما به شما پیشنهاد می کنیم  این مقاله را مطالعه کنید .

یکی از رایج ترین سوالات کاربران این است که عمرتلویزیون LED چقدر است و عمر مفید تلویزیون چه مقدار می باشد؟ در این جا تعمیر با ما که نمایندگی تعمیر تلویزیون در تهران و محل را دارد در این مقاله شما را با عمر مفید تلویزیون آشنا می کند. عمر مفید تلویزیون میران ساعتی را که دستگاه بهترین عملکرد را برای کاربر دارد را گویند یعنی هر چه عملکرد داشته باشد از کارکرد آن کم می شود.

طول عمر تلویزیون LED

چند راهکار برای افزایش طول عمر تلویزیون LED

  • در زمانی که کسی از تلویزیون استفاده نمی کند  آن را خاموش کنید :

یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش طول عمر تلویزیون LED این است که در مواقع غیر ضروری تلویزیون را خاموش کنید. خیلی افراد هنگامی که در خانه نیستند در حال انجام فعالیتی هستند یا در اتاق دیگری هستند تلویزیون را روشن میزارند این کار ا به این دلیل انجام میدهند که سکوت مطلق خانه را فرا نگیرد اما انجام این کار باعث کم شدن طول عمر تلویزیون می شود.

عمر تلویزیون معمولا به صورت برچسب بر پشت آن نصب شده و یا در دفترچه راهنما نوشته شده است. می توان از تلویزیون های پلاسما در مقابل لویزیون های LED , LCD به عنوان بهترین تلوویزیون هایی که عمر مفید بالایی دارند یاد کرد. مدل پلاسما تقریبا ۵۴ سال و تلویزیون های ال ای دی ۳۵ و ال سی دی ۱۶ سال عمر مفید خواهند داشت لازم به ذکر است که روزانه اگر به طور متوسط ۵ سااعت کارکرد داشته باشد.

  • از محافظ برق استفاده کنید

هیچگاه تلویزیون را مستقیم به برق وصل نکنید در کشور ما متاسفانه نوسانات برق بسیار زیاد است و ممکن است این امر به دستگاه شما آسیب برساند به همین دلیل باید تلویزیونتان را با محافظ به برق وصل کنید تا طول عمر تلویزیون ال ای دی شما افزایش یابد. البته در مواقع به روز آمدن مشکل نیازی به نگرانی نیست ما میتوانیم با بهترین کیفیت تعمیر، تلویزیون تان را به روز اولش بازگردانیم.

  • مکان قرار گیری دستگاه را بررسی کنید

مکان قرار گیری تلویزیون برای سلامتی تلویزیون امری مهم است. همچنین روی افزایش طول عمر تاثیر زیادی دارد. مثلا شما نباید تلویزیون را جلو پنجره قرار دهید زیرا باعث تابیدن مستقیم به تلویزیون می شود این اتفاق مشکلاتی را برای تلویزیون تان به وجود می آورد و یا نباید نزدیک جای گرم مثل بخاری یا گاز آشپزخانه قرار بگیرد.

طول عمر تلویزیون LED

  • نصب تهویه مناسب

یکی از مهم ترین دلایل کاهش طول عمر تلویزیون ال ای دی، گرم شدن بیش از حد دستگاه می باشد. دستگاه شما باید حتما در محیطی قرار داشته باشد که سیستم تهویه مناسبی در آن فضا وجود داشته باشد، یا به عبارتی دستگاه شما بتواند به راحتی نفس بکشد. برای بررسی سیستم تهویه، باید به پشت دستگاه نگاهی بیاندازید و مطمئن شوید که دستگاه شما حداقل ۴ اینچ از دیوار فاصله داشته باشد.

زیرا عدم رعایت این میزان فاصله بین دستگاه و دیوار، ممکن است که باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه شما شود. بنابراین حتما توجه داشته باشید که هوا به خوبی در محیط قرار گیری تلویزیون در جریان باشد و تهویه به درستی انجام شود. توصیه می کنیم که اگر فضای مناسبی برای نصب دستگاه روی دیوار وجود ندارد، دستگاهتان را بر روی میز تلویزیون قرار دهید تا بهترین فاصله ی ممکن دستگاه از دیوار نیز رعایت شود.

  • وارد نکردن ضربه به صفحه تلویزیون LED

باید توجه داشته باشید که صفحه مانیتور تلویزیون از ورقه نازک و حساسی تهیه می شود پس نباید به آن ضربه وارد شود یا اشیا تیز به آن برخورد کند. همچنین توجه داشته باشید که تلویزیون را نباید در محیط هایی که دمای بسیار بالایی دارند و یا محیط هایی که رطوبت آن بسیار زیاد است قرار دهید، زیرا این مسئله باعث خراب شدن مدار ها و خرابی قطعات حساس الکترونیکی درون دستگاه می شود.

  • از حالت استند بای استفاده نکنید

بهتر است تا تلویزیون را خاموش کنید و دستگاه را در حالت استند بای قرار ندهید. زیرا در حالت استند بای برخی از قطعات کار می کنند و در نتیجه ی کارکرد قطعات الکترونیکی، استهلاک ایجاد می شود. بنابراین به جای قرار دادن دستگاه در حالت استند بای، بهتر است است تا دستگاه را خاموش کنید.

سوالات متداول :

طول عمر تلویزیون LED چقدر است ؟

عمر تلویزیون معمولا به صورت برچسب بر پشت آن نصب شده و یا در دفترچه راهنما نوشته شده است. می توان از تلویزیون های پلاسما در مقابل لویزیون های LED , LCD به عنوان بهترین تلوویزیون هایی که عمر مفید بالایی دارند یاد کرد.

چند راهکار برای افزایش طول عمر تلویزیون LED؟

نصب تهویه مناسب،وارد نکردن ضربه به صفحه تلویزیون،مکان قذاذ گیری دستگاه، استفاده از محافظ برق و … شما جهت کسب راهنمایی بیشتر می توانید با مطالعه مقالات در سایت تعمیر با ما با روش های نوین تعمیر تلویزیون آشنا شوید.

 

چقدر این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
تیم تولید محتوا
تیم تولید محتوا

به دنبال ارائه اطلاعات کامل و بروز در زمینه تعمیر تلویزیون ها هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر با ما

پیشرو در زمینه تعمیر انواع تلویزیون در تهران و سرتاسر کشور